Mardi

Hej hej! Har börjat skriva mina rubriker på franska som ni kanske märkt. Jag har nämligen bestämt mig för att bli jättebra på franska, för det är ju ett himla fint språk. Jag har ju läst det i 2 eller 3 år, kommer inte riktigt ihåg om man börjar med B-språk i 5:an eller 6:an. I alla fall, jag är ju verkligen inte fulllärd än. Men i år har vi fått en jättebra lärare så jag tror jag kommer lära mig mycket. Mardi betyder Tisdag om det är någon som undrar. Så idag har jag varit i skolan, så klart. Vi började med hemkunskap där vi håller på med dagens måltider. Idag lagade vi frukost. Det är kul med hemkunskap, jag gillar ju att laga mat och baka så det kanske inte är så konstigt. Sen hade vi gympa där vi hoppade höjd och längd. Jag hoppade 1.20 i höjd är ganska stolt. Jag hann i och för sig inte hoppa mer men jag satsar på att klara 1.30. Sen var det lunch och sen franska och sen matte. En kort dag. Under dagen har vi pratat om krig och meningen med livet. Och såklart om massa annat, kanske lite mindre viktiga saker. En ganska skön dag. Nu ska jag läsa, eller kanske sy lite. Vi får se, jag är så himla trött på min symaskin som aldrig funkar så orkar inte riktigt ta itu med några av alla min på började syprojekt.  Men jag har i alla fall bestämt för att försöka göra lite mer kreativa saker, typ rita, sy och så. Oh, kom just på att jag ska skaffa Spotify, man kan få det gratis genom vårat bredbandsbolag. Spotify verkar ju faktiskt väldigt smart. Men men, som sagt. Nu ska jag läsa. Au revoir!

Kommentarer
Postat av: Agnes (enoimreh)

åh spotify är typ världens bästa uppfinning! :D sitter och lyssnar nu faktiskt!

2009-09-08 @ 18:31:56
URL: http://enoimreh.blogg.se/
Postat av: Agnes (enoimreh)

nåns kommentar på någons blogg och nåns kommentar på dens blogg ;) den vägen!

2009-09-08 @ 21:02:53
URL: http://enoimreh.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0