Inlåst?

Nu är jag hemma igen, kom hem igår kväll efter en 4 timmar lång tågresa. På eftermiddagen idag har jag repat med Julianna, vi ska köra Ghetto av Elivs på en välgörenhets konsert för Tanzania på vår skola. Jag spelar gitarr och Julianna sjunger. Det kommer bli jättebra. När vi hade repat klart så stängde vi dörren efter oss och kom ut innerhallen. Vi tittade på dörren som gick ut till en annan hall eller vad man ska säga, inte ut inte korridoren. Och märkte att den inte hade något lås på den här sidan, det satt nog på den andra sidan. Vi trodde vi var inlåsta, så vi hoppade ut genom fönstret (det ligger på bottenvåningen. Det finns en dörr ut direkt på gatan, men den hade alla sagt var larmad så där vågade vi inte gå ut. Vi gick och lämnade fönstret olåst.
På väg ner i tunnelbanan började jag tänkte jag att det vore jobbigt om någon bröt sig in och förstörde där inne och vi skulle få skulden så jag bestämde mig för att gå tillbaka för att säga till någon att stänga fönstret. Jag gick ner till vaktmästaren och sa som det var, att vi hade hoppat ut genom fönstret efter som vi varit inlåsta. Vi gick tillsammans in i replokalen. Där visade sig att den dörren som vi trodde var låst, inte alls var låst (Vi glömde känna på dörrhandtaget, hehe) och att dörren som gick ut till gatan inte var larmad. Pinsamt! 
Men här kommer lite bilder från helgen:

  




Utsikten från mormor och morfars balokong. Oredigerad 


Redigerad


Göteborgshumor, båten heter MissNöjd. I affären träffade jag på ett bröd som hette Gôôr Go, jag trodde det var nåt franskt eller nåt först, men sen förklarade mormor att den hette Göör Go.




Tårtan jag gjorde till mormor. Recept kommer i ett annat inlägg, snart.

På fredag är det klassfest med middag, med föräldrar. Vi har fått i uppdrag att ta med oss 2 efterättskakor.
Hm... vad ska jag baka? Har ni nån idé?

Au revoir!






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0