Våfflor och Moderna museet

Bonsoir! I fredags följde M, K, E och N med mig hem för att titta på Låt den rätte komma in. Vi gjorde våfflor till mellis, det var ju trots allt våffeldagen i onsdags. Mellis, det får mig och tänka på när jag var mindre och det man åt mellis på fritids. På fredagarna fick vi hemligt mellis som en grupp barn då gjort själva. Det var mysigt. 
Efter att vi käkat kröp alla ner i soffan under filtar och så tittade vi på filmen, mysigt. Den var bra, fina färger och så. Den var inte alls läskig, eftersom man tyckte om "the bad guys". Den var mer äcklig, med blod och sånt.
Idag så har jag varit på Moderna museet och tittat på Tabaimo. Det var coola animerade filmer som var projicerade i rum. Sen kollade vi på Andreas Gurskys foton. De var jätte snygga, oerhört bra komponerad både i färg och form. Jag rekommenderar alla fotointresserade att gå på den. Alla under 18 går gratis! Sen gick vi och fikade på Chaikana teahouse. Allt är verkligen jättegott där! 
Jag har verkligen fått en jättelängtan till sommaren. Jag vill baka en massa i sommar, göra tårtor, pajer bröd. Och med egna bär från vår trädgård vid vårt hus på Gotland. Och så vill jag bygga och inreda klart vårt lilla bod där. Sen vill jag också läsa och fotografera. Fotografera är ett så tjusigt ord tycker jag. Det låter så mycket mer kreativt och komplicerat än fota. Nu har earth hour börjat, här hemma är det mörkt och släckt. Bara stearinljus tända. När earth hour är slut ska jag kolla på film. Har hyrt ännu en Audrey Hepburn film och Bluberry nights. Vi får se om jag ska titta på boda.
À bientôt!

Kommentarer
Postat av: Elise

hejhej :D vilken fin blogg du har!

2009-04-01 @ 17:41:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0