Tänker

De senaste dagarna har jag tänkt jättemycket, på olika saker. Jag menar inte bara sånt där, "jag vill sova vidare" eller "jag kanske borde göra läxorna nu" sånt man tänker varje dag. Utan på större saker, världen, livet. Ni får ursäkta om jag låter pretentiös, eller nåt annat. I torsdags var det en präst hos oss i skolan, svarade på frågor, berättade om hans syn på världen och så. Klok människa verkade han vara och försökte inte på något sätt tvinga på kristendomen på oss. Det var intressant, och fick mina tankar att börja snurra. Vad tror jag egentligen på? Varför finns vi? Jag har ingen aning, men det är väl nånting som man inte ska tänka så mycket på, eller jag vet inte riktigt. Jag tror att det är bättre att leva i nuet i det man vet, än att man tänker på stora extensiella frågor hela tiden. Jag vet att jag inte tror på Gud, kristendomen men har inget vettig förklaring till varför för jag fick en helt annan syn på kristendomen när prästen beträttade om hur han tolkade bibeln o.s.v. Big thoughts for a small girl, i know. Det här blev lite djupare än jag tänkte.

 

För att lätta upp det hela kan jag ju berätta vad jag gjorde idag. Jag har bakat cupcakes. Trevligt men tidskrävande. 

Åhh, igår såg jag Livet i Paris med Audrey Hepburn, den var bra. Intellegent skriven. Miljöerna och kläderna var såklart underbara. Nu tittar jag på Melinda and Melinda av Woody Allen, ska börja konsentrera mig på den nu. 

Au revoir!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0