FREDAG

Hallå allihopa. Den här dagen har varit lite underlig, lite förvirrande men rolig också. Vet inte varför men det är så det känns. Näst sista lektionen, som var fysik, blev jag sjukt trött och kunde liksom inte göra något. Eller kunde, orkade är väl ett bättre ord. Jaja. Efter det var det sångfördjupning, vi övade jazz-improvisation efter en pentagoniskskala. Det var roligt. 

Juste, jag har beställt en gitarr. Jag har beställt en Squier, som är en undermärke till Fender. Det är ju min första elgura så det ska bli roligt, det kliar i fingrarna efter att få spela på den. Jag beställde den på 4sound, de hade inte rätt färg och modell inne så de får skicka från Holland. Den ska senast komma om två veckor. I affären så ordade de ett paket till mig, med en Line 6 förstärkare, sladd, strap, gigbag och stämmapparat.

På söndag fyller jag år, har inte tänkt så mycket på det faktiskt. När man var mindre räknade man ju ner typ ett halvår i förväg och önskade stora grejer hit och dit. Jag önska mig inget speciellt, har typ allt jag behöver.

Jag vill tipsa om min kompis blogg, eirade.blogg.se. Hon skriver så djupt och bra, jag beundrar henne för att hon vågar skriva så. Det skulle inte jag klara, eller vilja i och för sig.


Gitarren jag har beställt. Bilden kanske är lite skum för jag förmiskade den

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0