Söndag/Måndag

Tjenare!
I söndags var jag ute på stan med min gudmor som kommer från Danmark (jag är inte döpt och så, men fick en i lördags :P). Först var vi inne på svenskt tenn, där hon köpt en jätte fin ask med kort i till mig. Tack så mycket! Sen gick vi till Dramaten där Lava gästade Bergman-festivalen. Där tryckte vi pins, jag tryckte en med en jättefin bild på Harriet Andersson. Vi kollade också på en film där några unga filmmakare hade letat efter Ingmar Bergmans ande på Dramaten och Fårö. Sen gick vi till Kulturhuset tak och fikade. Sen skildes vi åt, hon skulle på teater och jag skulle hem.
Idag har jag varit i skolan, men där gör vi inte så mycket egentligen eftersom terminen snart är slut. Vi bara slappar. Det är lite onödigt egentligen, kan vi inte lika gärna sluta tidigare? Efter skolan gick jag, Kajsa, Elin, Marisa, Andreas och Henke hem till mig och hämtade en kladdkaka jag gjorde igår och läsk. Sen gick vi ut och satte oss på en filt i solen. Det var trevligt! Jag kände att så här vill jag att min sommar ska bli, jag vill vara med massa vänner, ta det lugnt och ha kul i solen. 
Just nu kommer jag inte på något mer att skriva, jag vill så gärna skriva något intressant och viktigt. Men jag får liksom aldrig inspiration till det, jag kan kanske inte. Mitt senaste försök om unga tjejer och media blev ju inte så bra. Men men, det var värt ett försök. Jag hoppas att jag blir klok och kan skriva massa bra texter när jag blir äldre.


Sorry att den blev sned, den är rak i datorn men här blev den konstig.


Så här ser asken ut. Inuti finns kuvert och kort med samma mönster.

Nu måste jag göra engelska läxan, man ska översätta en tidnings artikel från engelska till svenska. Jag tog en musiktidning (eller tidskrift kanske det heter) jag hade hemma. Jag lyckades välja det svåraste texten i hela tidningen, jag tog bara en som verkade intressant, läste inte igenom hela texten. Min översättning blev helt obegriplig så jag måste skriva om den.

Hej då! (Jag tycker de är svårt att komma på hur man ska avsluta blogginlägg, man kan ju liksom inte säga vi ses för man ses ju inte riktigt. Och hej då känns lite konstigt bara. Ska man strunta i att ha en avskedshälsning. Man kanske ska ha nåt annat, typ ett citat. Vad tycker ni?)

<a href="http://www.bloglovin.com/blogg/568432/ninnesfina?claim=qw7znb9gbfq">Följ min blogg med bloglovin</a>

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0