Lykke Li/Cocorosie och klänning

Tjenamors! Igår var jag på konsert med Lykke Li och Cocorosie. Innan konserten kom mina kompisar Saga och Sigrid till mig och så käkade vi och snackade. Sen gick vi till konserten som var på Dramaten. Först var det Lykke Li, hon var jättebra! Har sett henne en gång innan, men den här gången var mycket bättre. Det var mer ös. Snygg scen bild och ljussättning var det också. Hon har jätteskön på scen. Jag blev verkligen sugen på att stå på scen och sjunga med ett band. Eller spela för den delen, men sjunga känns lite roligare. Det är mer personligt på nåt vis. Sen var det paus och efter det lirade Cocorosie. Det var coola, inte lika bra som Lykke Li. Men de har ju lite olika musikstilar också. Cocorosie är lugnare och flummigare. 

Idag har jag varit ute lite på stan och så. När jag kom hem blev jag sugen på att sy lite. Så jag bestämde mig för att sy om en klänning jag hade som jag var lite osäker på om jag skulle använda. Så nu håller jag på och klipper och syr. Det blir lite 50-tals stil på den. Om jag blir klar kanske jag ska ha den på avslutningen. Fan, jag skulle tagit en bild på den hur den så ut innan så ni kan se skillnaden. För sent nu.

Ha det så bra!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0