Längesen

Det var verkligen längesen jag skrev. Men så blir det ju när man är på landet utan täckning. Nu befinner jag mig i Dalarna, i trädgården utanför huset. Det är en röd stuga med vita knutar, utan för finns en trädgård med två hängmattor som hänger mellan träden. Det finns också en vedbod, och en gäststuga. En liten bit upp i backen ligger en ganska nybyggd timmerstuga där mormor och morfar bor på somrarna. Om man går neråt och över vägen, så kommer man till sjön där vi har en brygga och en båt. Där brukar vi bada, men nu är det väldans kallt där för de släpper på så mycket vatten från forsen. Ni har kanske sett på nyheterna att det har varit massa översvämningar i Dalarna. Vi har klarat oss bra bortsett från att bryggan nästan ligger under vatten. Om man ligger solar på bryggan och det kommer vågor, då riskerar man att bli blöt på ryggen.

Innan jag kom hit var jag på Gotland, jag ska lägga upp bilder när jag kommer hem. Här tar det så lång tid.
Där hade jag dey jättebra. Efter nån vecka (man blir ju helt dagvill på sommarlovet) kom våra vänner dit. Saga, Sigrid, Theo, Jonas och Carin. Saga har jag kännt sen jag var 1,5 då jag började hos den dagmamma hon gick hos. Sigrid och Theo har jag känt sedan de föddes efter som de är yngre än Saga. Jonas och Carin är då deras föräldrar.  Vi hade jätteroligt! Det var fint väder alla dagar utom en så vi bada nästan varje dag. Vi gjorde utflykter till olika fina platser på Gotland. VI åkte till en jättehäftig blå lagun. Det var ett gammalt kalkbrott som hade fyllts med vatten. Vattnet var alldeles turkost, man trodde nästan att man var i Medelhavet. Den enda dagen det var dåligt väder, gjorde Saga, Sigrid och jag en egen musikvideo till en The Sounds-låt. Det blev faktiskt ganska bra, jag försökte ladda upp den på youtube men det gick inte på grund av nån rättighets grej. Irriterande. Vi hade i alla fall väldigt roligt, speciellt på kvällarna när vi skulle gå och lägga oss, då alla blev flummiga. 

Här i Dalarna gör jag inte så värst mycket. Läser som bara den, på en vecka har jag läst ut två böcker. Jag har tränat (lite), så man inte är helt ur form när skolan börjar igen. I torsdags åkte jag upp till Kajsa i Rättvik och var där och sov över. Jag hade jättetrevligt. Vi bakade tunnbröd i en gammal vedugn, spelade spel och snackade jättemycket.
Jag kommer vara kvar här i typ en vecka till sen ska vi segla på västkusten. Jag kommer kanske hem emellan, det får vi se. 
Ha en fortsatt bra sommar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0