Konserter och besök

Hej hej, konserterna på torsdagen gick bra. Det var riktigt kul. Men man var väldigt trött efteråt, dels för att man har burit så mycket saker och för att det tar på krafterna att spela. 
På lördagen var det öppet hus på min skola, så vi spelade där, fyra gånger. Då var jag ganska trött, men jag skulle snabbt iväg. För min kompis Clara kom då, hon kommer från Danmark. Hon ska gå med mig i skolan en vecka. Jätteroligt, och så får jag öva på min danska. Min farmor kommer från Danmark, så jag kan lite. "Kun lit - bara lite" (om det stavas så). 

Mina vänner såg ut som frågetecken när Clara pratade idag. Jag förstår inte varför man tycker det är svårt, det är ju väldigt likt svenska. Men det klart om en dansk pratar jätte fort så förstår jag inte. 
Så då fikade vi i Östermalmshallen och åt några underbara mini-semlor. På söndagen gick vi en tur till Moderna Museet och tittade lite, för där hade aldrig hennes mamma Laerke varit. Sen fikade vi på Tea house Chaikhana. Väldigt mysigt. Sen for jag iväg till min dans, Commercial Jazz. Det var första gången för mig men jag hade missat tre gånger, så de hade redan gjort en lång bit på en koreografi. Jag kände mig som värsta elefanten när alla typ visste vad de skulle göra och jag bara steg runt och tog upp lite händer här och där haha. Men det var en väldigt rolig danssort. Hoppas att de gör en ny koreografi snart. 

Idag var vi i skolan och sen gick vi ut och shoppade. jag köpte ursöta muffinsformar. Ja, juste jag fick en plånbok av mamma. Den hade hon köpt i London. Dit vill jag åka snart och det kanske jag ska också, men det får vi se. Plånboken är från Orla Kiely, det märket har jag pratat om tidigare. Den är jätte fin.


(tagen med mobilkamera, ursäkta mig)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0