Snö och symaskiner

Ja! Äntligen har snön kommit, det trodde jag aldrig. Det brukar ju inte komma så mycket snö förrän i januari  nu för tiden. Det är väl på grund av klimat förändringarna, inte vet jag. Vissa gillar snö, andra inte. Jag älskar det. Det är så fint, allt blir vitt och rent och mjukt från en blöt, grå och hård höst. Hösten kan också vara fin, innan det blir grått, kallt och blött. Man får ju julkänsla också, lussebullar ska bakas till 1 advent nästa helg. Min symaskin funkar igen! Tack vare lite tips, tack så mycket! Började sy direkt, sydde på en remake av en stor t-shirt. Men mittendelen jag skulle sy in var för liten. Jag hatar när man är så där jätteinspirerad och kreativ, så kommer det nåt problem och så försvinner allt. Men så e det, det går inte göra nåt åt det. Nu när jag inte behöver någon, kanske kan önska mig en gitarr istället. 
Vad har jag gjort idag då? Jag har tagit det lite lugnt på förmiddagen, sen gick jag ut och köpte nytt nagellack, rött blev det. Efter det fikade jag, mamma och pappa på El mondo, fräscht men inte så mysigt. Vi hade tänkt att gå till Sturekatten, supermysigt, men det var så mycket folk där. Nu blir det hemmakväll som vanligt. Imorron kanske jag ska träffa en kompis jag inte träffat på länge, trevligt!


Vår ena amaryllis har slagit ut.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0