Junibacken med lilla Vendela

Hej hej, så här har min dag varit:

Vakna typ 9.30. Åt frukost och tog det lugnt.
Städade mitt rum lite grand för farmor skulle komma.
Sen åt jag lunch hemma. Efter det gick jag ut på stan för att köpa present till M, hon fyller år imorgon.
Kan inte säga vad jag köpte för hon kanske läser det här.
Sen åkte jag hem, då hade farmor kommit.
Jag fick ett par stumpbyxor från Noa Noa, söta. 
Min kusin Vendela som är 2 år och min farbror Jens kom för att vi skulle gå på Junibacken.
Så jag, mamma, farmor, Jens och Vendela såklart , gick dit. Det var mysigt, Vendela är så gullig. Lägger kanske upp lite bilder imorgon.
Jag har så många minnen därifrån, nästan alla som gick på min förskola, hade kalas där.
Elsa Beskow utställningen var söt, med stora svampar och blåbär. Och hattstugan så klart, den fick jag nästan plats i.
Sen käka vi middag allihop, min farbors fru, Mahshid, kom också. Jätte trevligt. Jag gjorde mina äppelflarn igen, ny favorit i repris. Glömde skriva recept förra gången, det kommer imorgon. Så efter en dag med en 2-åring på Junibacken är jag ganska slut. Tack för alla pussar Vendela! 

Problem
Nyss råkade jag slå ut vår el i hallen, hoppsan. Så vårt internet, telefon, skrivare ligger nere. Och inga lampor fungerar så klart. Kylen och frysen är typ också trasiga, aj då. Hoppas pappa kan fixa det. Jag använder internet från ett mobilt bredband. Som mina föräldrar har skaffat, onödig pryl tänkte jag, det behöver vi ju bara på landet. Men men, nu är den bra att ha i alla fall.

God natt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0