Herregud, det är jul snart!

Jag insåg just att det inte är så långt till jul, helt otroligt. Det är typ 52 dagar kvar till julafton. Gick in på Åhlens idag och där var det fullt med olika julprylar. Det här året har gått väldigt fort, det är flera som säger det. Känner ni att det har gått fort? 
Jag älskar julen, det är så mysigt och hela famlijen är samlad. Och så får man presenter förstås, det är ju trevligt, hehe. Hoppas på en ny symaskin eller pengar till en i år. Min gamla är trasig, tror jag. Det blir en stor tråd härva bak på tyget. Om det finns någon som vet hur man fixar det, så skriv gärna. Kallt har det blivit också typ nollgradigt. Snart kan kan jag börja ha min nya vinterjacka från, den är jätte cool med döskallar och "pixlade" blommor som ser ut som gammaldags bokmärken. Den får ni se senare, när jag börjar använda den. 
Ikväll kommer det gäster hem till oss, jag har gjort efterrätt så klart. Franska äppelflarn med kanel och rosmarin.

God Jul! ;)

Kommentarer
Postat av: anna

Ja alltså det är helt sjukt, men jag vill också ha jul :)

2008-11-02 @ 18:00:17
URL: http://aannnnaaaa.blogg.se/
Postat av: issa

hej!

kolla gärna in min blogg

jag skriver om allt mellan vad som händer på dagarna till vilka kläder jag har på mej. Jag använder mej mycket av bilder och just nu har jag en nyhet! Kolla efter "novellen" bland kategorierna. Där skriver jag den sanna berättelsen om mitt än så länge korta men rätt hemska liv.

kramar

2008-11-02 @ 18:11:03
URL: http://stuumpan.blogg.se/
Postat av: Fru Ericson

Bra blogg! Den har jag lagt in i mina favoritbloggar. Även om din symaskin är gammal tror jag du kan fixa det där med trådhärvan. Det brukar vara hur hårt man spänt tråden som är problemet. Har du någon ratt/inställning för "trådspänning"? Testa olika lägen i så fall och glöm inte att damma ur maskinen då och då.

Äppelkaka med rosmarin verkar vara mums. Måste få receptet.

2008-11-02 @ 21:29:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0