Framtiden

Från och med idag har vi tema framtiden i skolan, det är ganska kul. Vi hade en lektion då man skulle göra tanke-kartor om framtiden i allmänhet. Ganska rolig uppgift. Sen fick alla skriva en av tankarna på tavla. Förvånad blev jag när jag såg massa saker om miljö och klimat. Jag trodde inte det var så många som tänkte på sånt. Det var bra! Framtiden ser ljus ut, hahah. Vi var också på Stockholms Stadsmuseum och såg utställningen om Slussen. Det blir spännande vilket förslag det än blir.
Jag har börjat sy en liten nalle till lille Nathan som fyllde 1 år i fredags. Den blir nog söt. Och så stickar jag också, när jag får tid. En halsduk blir det, i tre färger tror jag. Inte randigt utan i tre fält. Det första blir grått. Kanske blir klar till jul. Just nu är det en väldig oreda i mitt rum, det överallt ligger tyger, symaskinsdelar, trådar, böcker, papper. Jag får ta och städa i helgen.

Dagens låt blir In this world av Moby

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0