Första advent

Idag är det första advent, firade inte på nåt särskilt sätt. Men bakar lussebullar nu, bilder och recept kommer senare, och igår var jag på julmarknad, det kanske räknas. Så idag har jag varit på Fifth Avenue Shoe Repair-utförsäljningen. Köpte en cool t-shirt som är sned, svårt att förklara men det är som en oversize t-shirt men kragen sitter inte i mitten utan till höger. Den ska jag ha imorgon tror jag. Sen var jag, mor och far :P på Nationalmuseum och såg trompe l'oeil- och form-utställningen. De var fina, det var massa häftiga bilder. På formutställningen blev jag väldigt förtjust i alla 60-tals saker. Mormor kanske har nåt trevligt hon vill bli av med nu när de flyttar, hmm... Sen gick vi och köpte garn så jag kan fortsätta på min halsduk, den kommer bli fin. Jag har tänkt på en sak, att julen är ett väldigt kommersiellt jippo (som min farfar skulle ha sagt). Vi köper och köper saker, även jag. Fint e det att ge bort plantering av ett träd eller ge till olika organisationer, men man vill ju hellre ha rikitga paket så e det ju. Men men, jag tycker man ska göra som man vill. Visste ni förresten att tomten har röda kläder på grund av Coca-Cola. Han hade röda kläder i Coca-Cola reklamen på typ 30-talet sen dess har det varit så. Heheh. 
Nej, nu ska jag äta. Hej då!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0