70-tal

Hej hej, idag har jag promenerat på Djurgården. En liten kort promenad till kaféet "Flickorna Helin och Voltaire" , mysigt och de hade massa fina bakverk. Där pluggade jag till geografi-provet. Sen shoppade jag lite, köpte två jättetfina halsband från Åhlens. Efter det gick jag hem och spelade gitarr och pluggade mer.

Vecka 48 har min klass konsert. Jippie! Det är 50-, 60-, 70- och 80-tals tema. Min grupp spelar 50-tals låten Only You och 70-tals disco-låten I Will Survive. Det är ett utmärkt tillfälle att ha lite fina retro-kläder. Tänkte först ha 60-tals kläder men efter som vi inte spelar en sån låt blir det kanske konstigt. Ska nog ha 70-tals kläder, typ en klockad kjol och blommig blus med stora ärmar. Eller en byxdress, haha. Varför inte? Ska gå till Beyond Retro och kolla lite där. Letade inspiration på nätet men hittade inte så mycket. Sen kom jag på att jag hade några gamla Min Värld-tidningar från 60-talet. Köpte de för typ 5 kr på Hembyggdsgården i Fagersta Alla kläder är så snygga i de tidningarna. Det är lustigt att det är mycket av det, och kanske ännu mer, 70-tal, kommer tillbaka i dagens mode. Undra om dagens mode blir inne om 30-40 år?


Halsbanden som jag köpte, också lite 70-tal.


"Min Värld" från 1965.


Lustig hårtork man kunde vinna -65. Någon som vet hur den användes?
(Dålig bild, jag vet)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0