Frost i träden

Hej, nu skriver jag från ett alldeles vitt Dalarna. Det är så tjusigt med frost i träden. Ska försöka ta någon bild på det, men jag har glömt min digitalkamera. Min jul har varit jätte bra. På julafton var jag i stan och firade med familjen, farmor, farbror, farbrors fru och lilla kusinen. Det var jätte trevligt. väldigt mätt blev jag också. Mitt bidrag till julbordet, var lussebullar, pepparkakor och kola (som blev helt misslyckad, tips på hur man får rätt konsistens?) Sen gjorde jag även ett litet julstilleben, med ljus, granris och stjärnanis. Sen fick jag ju många fina presenter, bl.a. en alldeles underbar resväska med blommer på (se nedan), badsaker, en söt bolero från Noa Noa och pengar till en elgitarr. Nu har jag nog tillräckligt så att jag kan köpa en. 

På juldagen åkte vi till Dalarna, på tåget tittade jag på To catch a thief, tror jag att den hette. Det var från Grace Kelly boxen jag fick. Även här fick jag massa god julmat som min kära mormor gjort. Här är såklart mormor och så morfar, morbror, morbrors fru och kusinerna. Sen var det julklappsutdelning, även här fick jag massa fina presenter t.ex. en muffinsplåt, böcker, en söt blus och en kofta.

Idag har vi spelat Guitar Hero som mina kusiner fick i julklapp. Sen har vi åkt pulka, och spelat massa spel.
Nu ska jag krypa ner i sängen och försöka läsa ut min tegelsten till bok, så att jag kan börja på de nya.


Min underbara väska

Kommentarer
Postat av: E

Jag gjorde knäck men min blev också misslyckad. Jag har läst att man ska ta en droppe av knäcken i ett glas med kallt vatten och om droppen stelnar så är knäcken klar annars så ska man koka lite till.

Kramizar

2008-12-27 @ 18:50:04
URL: http://sweet-chili.zoomin.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0