Julstök

Hej hej!
Äntligen är det jullov! Det ska bli så skönt. Här hemma julstökas det för fullt, vi har slagit in paket, gjort apelsiner med röda snören och nejlikor (det luktar så gott) o.s.v. Nu känns det verkligen, verkligen som att julen är här. Jag har kommit fram till att jag verkligen tycker om julen, att det är så härligt och mysigt, när man träffar massa släkt och vänner, förutsatt att man har trevliga sådana såklart och det har jag. Jag ser någonslags 1800-tals eller Fanny och Alexander-jul framför mig i år. Tycker det verkar så underbart. Julgranen ska inköpas imorgon och dekoreras dan före dan med min lilla kusin som aldrig gjort det förut. Hon blir säker överförtjust. Snart ska jag baka pepparkakor, mumsigt.
God Jul!

Fanny och Alexander


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0